Pages

4 Mart 2012 Pazar

ÇARŞAF BÖREĞİ


            İşte bizim çarşaf böreği.Çarşafa sarılmıyor, örtü üzerinde açıldığı için bu adı almış.Ben bu böreğin yapılışını kayınvaldemden öğrendim.Önceleri tek başına yapılamaz diyordum, artık küçük kızların evcilik kurup kaldırması gibi oldu.
           Uzunca anlatacağım şimdi.Bakalım yapmaya özendirebilecek miyim?
            Önce, un,su,tuz ile özlü yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.Ölçü yok bende çok üzgünüm.Ama bir tepsi için üç-dört avuç un yeterlidir.Un elenecek,daha önceden eleyip kaldırmış olsanız bile, yoğurmadan mutlaka eleyin.bezeleri hazırlayıp, dinlendirin.bu arada bir kaba bolca sıvı yağ alın, fırça kullanıyorsanız fırçanızı da hazırlayın, iş başlıyor.

     1-Hamur 10-15 cm çapında açılıp, üzeri sıvı yağla yağlanır.

2- Hamurların hepsi açılıp yağlandıktan sonra sıra ile hamurlar açılacak.İlk yağladığımız hamur, bir örtünün üzerine alınır.Kenarlarından çekerek büyütülür.

3-Bu mutfak masamın üzerinde örtüde büyütülmüş hamur.(Her zaman böyle hasarsız olmaz ama, yırtılmalar olabilir)
    4-Hamurun üzerine biraz daha yağ serpiyoruz, iç malzememizi dağıtıyoruz.Veeee bu böreğin en güzel işlerinden biri, örtünün iki kenarından tutup yuvarlıyoruz.Örtüyü kaldırınca hamur kendiliğinden sarılıyor.Karşılıklı iki kişi tutarsa rulolar birleşene kadar hooppp, tmm.
    5- Diğer hamurlar da sıra ile aynı işlemden geçiyor ve üç-dört hamurla tesi aşağıdaki gibi doluyor.Ben mutfak masamın üzerinde yaptığım için hamurlarım biraz küçük oluyor.Normalde açılınca bir sofra bezi büyüklüğünde oluyor ve iki tanesi bir tepsiyi dolduruyor.

        Son üç aşama, ikili rulo şeklindeki hamurları yağlanöış tepsiye döndürerek dolduruyoruz.Üzerine yoğurt-yumurta karışımını bolca sürüyoruz, susam-çörek otu serpiyoruz.Sevmeyenler koymayabilir, böreğin aslında susam-çörek otu yok, ben koyuyorum.Vee fırınnn.
         Yanına da bol köpüklü ayran ya da tavşan kanı çay, afiyet olsun

0 yorum: